В результаті пожеж торік в області 31 людина загинула та ще 28 отримали різного ступеню важкості опікові травми. За статистикою, більше половини, а це 1013 займань, сталося у сільській місцевості. Аналогічна ситуація і щодо загибелі людей у вогні: з 31 загиблого на пожежах - 20 трагічних випадків зареєстровано у сільській місцевості
Такий стан речей змушує констатувати, що саме сільська місцевість є найбільш ураженою в плані відсутності у ряді населених пунктів протипожежних формувань, котрі б першими та в найкоротші строки часу могли реагувати на виникнення різного роду надзвичайних подій, зокрема пожеж. Адже відстань від пожежно-рятувальних підрозділів, котрі в більшій мірі дислокуються в райцентрах, до віддалених населених пунктів може сягати 30-40 кілометрів, а то й більше. А це досить великий час для порятунку життя, здоров’я і майна громадян.
Один із шляхів розв’язання проблем забезпечення пожежної безпеки в сільських населених пунктах є створення місцевих пожежних команд та добровільних протипожежних формувань.
В умовах проведення адміністративно-територіальної реформи в державі та утворення об’єднаних територіальних громад це питання набуває особливої актуальності. Концепцією реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні до основних повноважень органів місцевого самоврядування базового рівня віднесено і забезпечення гасіння пожеж. Також Концепція передбачає, що територія адміністративно-територіальної одиниці з урахуванням доступності основних публічних послуг, що надаються на території громади (час прибуття для надання швидкої медичної допомоги в ургентних випадках та пожежної допомоги не має перевищувати 30 хвилин).
На даний час на території Закарпатської області утворено 64 об’єднані територіальні громади. Щоправда, в ОТГ створено та функціонують лише 15 місцевих пожежних команд, котрі забезпечують протипожежний захист населених пунктів. Разом з тим, для належного реагування на надзвичайні ситуації Закарпатська область потребує створення ще щонайменше 38 пожежних підрозділів.
Тому керівникам адміністративно-територіальних одиниць необхідно здійснити ряд організаційно-практичних заходів, що стосуються виконання Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Кодексу цивільного захисту України. Зокрема, під час підготовки та затвердження генеральних планів об’єднаних територіальних громад необхідно передбачити функціонування комунальних пожежно-рятувальних формувань.
У свою чергу для цього необхідно виділити земельні ділянки під будівництво пожежних депо з розрахунку площею від 0,3 до 1,7 га, що передбачено державними будівельними нормами, з подальшим їх фінансуванням.
Місцева чи добровільна пожежна охорона в населених пунктах забезпечить оперативне й швидке реагування на ліквідацію пожеж та інших надзвичайних ситуацій, які можуть виникнути на території певного населеного пункту. А це, без перебільшення, не лише врятоване майно, нажите громадянами впродовж багатьох років, а й врятовані людські життя, повідомляють в У ДСНС України у Закарпатській області.