Як війна вплинула на споживчий ринок України: аналіз буремного 2022 року

Звичка купувати ті чи інші товари найчастіше формується протягом тривалого періоду часу. Воно й не дивно, адже споживацькі настрої — категорія досить консервативна та делікатна. Вони залежать від багатьох факторів, і що важливо — як об’єктивних, так і суб’єктивних. Наприклад, зимою холодна погода просто примушує людей рік за роком купувати теплі речі та обігрівачі. А якась знакова подія чи не передбачуванні обставини вносять корективи у об’єми продаж того чи іншого товару. Скажімо, рожеві панами після перемоги гурту Kalush Orchestra на Євробаченні на деякий час стали справжнім хітом. Та, на жаль, українцям останніми роками довелося відчути на собі і вплив цілком негативних факторів.

Випробування, які роблять нас сильнішими

Спочатку разом з усім світом ми боролися з пандемією коронавірусу. Карантин дуже сильно змінив споживчі звички покупців. Перехід на віддалену роботу призвів до різкого збільшення продаж побутової та комп'ютерної техніки. Ринок принтерів та МФУ взагалі отримав друге дихання після декількох років послідовного падіння. Про справжній “підрив” ринку електронних пристроїв в той час можна прочитати у цьому матеріалі. Але більш складне та жорстоке випробування війною очікувало на українців у 2022 році.

Напевне, у нашій сучасній історії ще не було такого року, який би так кардинально впливав на зростання чи зниження об’ємів продажу тих чи інших товарів та послуг. За результатами дослідження, яке провели експерти сайту з промокодами promocodius.com (до речі, одного з найбільших в Україні агрегаторів таких вигідних пропозицій), споживачі чутливо реагували на ситуацію на фронті та в країні. Тому використання деяких промокодів могло в одну мить змінитися з практично нульового до тисяч введень у день. Особливо яскраво ця тенденція проявилася після атак на енергетичну інфраструктуру країни.

Війна та покупки: яким товарам та послугам українці віддавали перевагу у 2022 році

Спробуємо відтворити хронологію минулого року:

  • До початку війни все було як завжди. Ринок перебував у своєрідній сплячці після святкового буму. Але ніхто й уявити не міг, який глибокий провал очікує на всіх 24 лютого. Перша реакція на війну — шок, безвихідь та бажання прокинутись. Адже багатьом здавалося, що вони просто бачать усі ці жахіття уві сні. На початках деякі бізнеси просто закрилися, а люди купували тільки найнеобхідніше.
  • Одну з визначальних ролей відіграв прйнятий 15 березня 2022 року закон про тимчасове введення спрощеної системи оподаткування. Це повернуло до життя багато підприємств різних галузей. Загалом в цей період було не до розваг та дозвілля. Люди шукали промокоди здебільшого на безкоштовну доставку їжі, знижки на послуги таксі, оформлення короткострокової позики на покращених умовах в МФО.
  • Поступово люди та бізнес почали оговтуватися та звикати жити в нових умовах. Потрохи почав зростати інтерес українців до сфери розваг, бо той же похід у ресторан з вигідним промокодом на знижку — це спосіб відволіктися від реальності (хоча б на деякий час). Серед лідерів попиту — недорогий одяг та взуття, засоби особистої гігієни, товари для догляду за собою та чистотою у помешканні. Впали продажі побутової та комп’ютерної техніки. Натомість літом зріс інтерес до промокодів на оформлення страхового полісу на покращених умовах, отримання знижки на товари для дітей та домашніх улюбленців.
  • Після перших осінніх ворожих атак на енергетичну інфраструктуру справжніми “хітами” стали повербанки та генератори, сонячні електростанції та обігрівачі, туристичні походні пічки та газові балони, термобілизна та термоси, свічки та ліхтарі (особливо налобні). Після спадання початкового ажіотажу такі товари залишаються популярними й зараз. Адже ворог періодично повторює атаки, тому розслаблятися, на жаль, ще зарано.
  • Традиційно грудень — період купівлі новорічних та Різдвяних подарунків. На цей раз українці віддавали перевагу корисним та недорогим свідченням любові та поваги до рідних та близьких. В середньому на подарунки витрачали на третину менше, ніж позаминулого року. В тренді — сувеніри з українською символікою. А ось коштовні та статусні подарунки зараз не користуються попитом — часи не ті.

Покищо нема коментарів.

Залишити коментар