Американські вчені заявили, що в дітей, які народилися під час пандемії коронавірусу, знизилася вербальна, моторна та загальна пізнавальна діяльність у порівнянні з дітьми, які народилися раніше
Препринт дослідження опублікували medRxiv, пише The Guardian.
Перші кілька років життя дитини мають вирішальне значення для її когнітивного розвитку. Але після того, як COVID-19 спровокував закриття підприємств, ясел, шкіл та дитячих майданчиків, життя немовлят значно змінилося, а батьки були напружені та розтягнуті, намагаючись збалансувати роботу та догляд за дитиною.
Для дітей від трьох місяців до трьох років проводили стандартизований IQ-тест. Його середній бал був приблизно 100, але для дітей, народжених під час пандемії, середній бал становить 78.
У дослідженні Університету Брауна брали участь 672 дитини зі штату Род-Айленд. 188 із них народилися після липня 2020 року, 308 — із січня 2019 року, 176 — із січня по березень 2020 року. Усі діти народилися доношеними, не мали відхилень у розвитку та переважно були білими.
Вчені кажуть, що їхнє дослідження охоплює відносно заможну частину США, де є соціальна підтримка та допомога по безробіттю. Ймовірно, у бідніших регіонах країни та світу ситуація гірша. За словами вчених, навіть у дітей із Род-Айленду, які проживають серед гіршого соціально-економічного середовища, результати тестів виявились гіршими.
Провідний автор дослідження Шон Деоні каже, що одною з причин зниження рівня інтелекту може бути відсутність достатньої взаємодії вдома.
«Батьки відчувають стрес і виснаженість, через це взаємодія з дитиною значно зменшилася», — зазначив вчений.
Деоні не знає, які довгострокові наслідки будуть у дітей, які народилися під час пандемії. За його словами, у дитинстві закладається фундамент подальшого розвитку, а з віком буде складніше змінювати, зокрема, рівень інтелекту.