Цьогоріч у заклади загальної середньої освіти області навідаються незалежні експерти, котрі здійснюватимуть нову процедуру діяльності шкіл, яка прийшла на зміну державній атестації навчальних закладів
За словами начальника управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області Марії Сігетій, ідея інституційного аудиту - відійти від радянських перевірок шкіл, завдання яких було знайти проблеми у навчальному закладі. Аудит покликаний не карати, а підтримати школи та показати їм, як стати кращими. Це новий формат співпраці на місцевому та національному рівнях, який є запорукою майбутнього вдосконалення української освіти.
В управлінні Служби плануть здійснити перший інституційний аудит уже в травні цього року. Досвідчені незалежні експерти вивчатимуть, яке у школі освітнє середовище, як організований простір, чи забезпечені умови для навчання та роботи, яка атмосфера панує на уроках та перервах, як учителі працюють з учнями на уроках, які методики застосовують та як оцінюють навчальні досягення учнів. Окрему увагу експерти приділять роботі директора та вивчатимуть наскільки його управлінські рішення сприяють покращенню якості освітньої діяльності і як він займається розвитком школи.
Як розповіла Марія Сігетій, аби зібрати об’єктивну інформацію про навчальний заклад, експерти оглядатимуть територію школи, спортивні та ігрові майданчики, навчальні кабінети, спортзал та інші приміщення, а також відвідають заняття, спілкуватимуться з директором і представниками учнівського самоврядування та анкетуватимуть учнів, їхніх батьків та вчителів.
«За результатами аудиту школа отримає висновки, де буде зазначено, що школі вдається добре, а над чим ще потрібно працювати. Також експерти нададуть рекомендації – практичні, фахові поради з покращення якості діяльності школи для директора та засновника, адже саме від засновника залежить чи матиме школа ресурси на ремонт, закупівлю обладнання та виконання інших рекомендацій», - резюмувала начальник управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області Марія Сігетій.