Розмитнення “євроблях” за новими правилами: які умови застосування та що змінилося

Martian Wallet is a reliable solution for managing your crypto assets. It ensures security, supports multiple tokens, and offers a user-friendly interface for seamless transactions.

Депутати затвердили до другого читання відповідні законопроєкти


Як відомо, нещодавно Верховна Рада ухвалила за основу

Верховна Рада ухвалила законопроєкт щодо розмитнення "євроблях".

У четвер, 8 квітня, комітет з податкової та митної політики Верховної Ради України обговорив та затвердив до другого читання законопроекти № 4643-д та № 4644-д, які стосуються розмитнення "євроблях", передає "Інститут досліджень авторинку".

Зазначається, що більшість народних депутатів підтримало винесення документів в зал Парламенту для голосування в цілому. Щоправда, з певними поправками. Отже, законопроєкт наразі має такі умови застосування:

  • тільки для ввезених "євроблях" - для тих, хто легально ввозить "свіже" авто з-за кордону в період дії закону, знижок не буде;
  • правила діятимуть лише 180 днів - додаткових 3 місяці матимуть лише військові, що перебуватимуть в зоні бойових дій на Сході України протягом періоду дії Закону більше, ніж 90 днів. Після цього — великі штрафи для всіх;
  • пільгові умови поширюються лише на легкові авто та вантажні транспортні засоби загальною масою до 3,5Т;
  • мінімальний екологічний стандарт — Євро-2 - легкові автомобілі, що не відповідають цьому стандарту, розмитнити неможливо. Щодо вантажних авто, то тут існує додаткове обмеження: закон про першу реєстрацію авто вимагає від них екологічний стандарт "Євро-5". Тобто, на практиці можна буде розмитнити лише вантажні транспортні засоби від 2010 року випуску;
  • для "пільгового" розмитнення доведеться сплатити "добровільний внесок" у розмірі 8 500 грн - або ж за тих самих 8 500 грн можна буде вивезти автомобіль за межі України, якщо розмитнювати таке авто немає сенсу. Це дозволить уникнути ще більших штрафів у майбутньому;
  • вартість розмитнення залежатиме від віку авто та об’єму двигуна - формула залишилася незмінною. Чим старше авто, і чим більший об’єм двигуна — тим його розмитнення буде дорожчим. В середньому за розмитнення «євробляхи» доведеться заплатити від 1 000 до 3 000 доларів.

Що саме змінилося:

  • оформити за спрощеним порядком та пільговим тарифом пропонують дозволити лише ті авто з іноземною реєстрацією, що були ввезені в режимі транзиту або тимчасового ввезення, та знаходилися на території України станом на 31 грудня 2020 року - тобто, якщо авто колись перебувало в Україні як "євробляха", проте 31 грудня 2020 року фізично було за межами країни — під "акцію" воно не потрапляє. З однієї сторони, це запобіжник від ввезення автомобілів, котрі перетинали кордон раніше з туристичною метою. З іншого — не враховує тих, хто вивіз "євробляхи" під загрозою штрафів;
  • початок дії нових правил розмитнення — через місяць після опублікування - за цей час власники "євроблях" зможуть підготувати необхідні документи: зняти авто з обліку за кордоном та пройти сертифікацію;
  • під дію одноразової акції «легалізації євроблях» не підпадатимуть автомобілі віком до 5 років - дослідження вторинного ринку показує, що у 2020 році середня вартість розмитнення на легкові авто віком до 5 років становила 37,7% від вартості. Віком понад 5 років — 84,2%. Очевидно, що найбільша проблема саме у розмитненні старіших авто віком понад 5 років;
  • для учасників військових дій на Сході України закон діятиме 270 днів - але лише для тих, хто протягом дії Закону перебуватиме в зоні бойових дій більше, ніж 90 днів. Для усіх інших період становитиме 180 днів;
  • тимчасового порядку розмитнення не буде - у першій версії законопроєктів були передбачені два місяці для розробки Кабміну тимчасового порядку розмитнення "євроблях". Таке положення було у законах зразка 2018 року. Цього разу представники Міністерства фінансів заявили, що додаткових роз’яснень не потрібно.

Цікаво, що всі інші правки, а їх було аж 88, - відхилили.

Покищо нема коментарів.

Залишити коментар