26 квітня у парламенті зареєстрували законопроєкт, який пропонує відновити оподаткування транспортних засобів, що ввозяться з-за кордону
Риторика чиновників однозначна: рішення про пільгове розмитнення було помилкою. Лише за перший тиждень дії "нульового розмитнення" ця "помилка" коштувала дефіцитному держбюджету 350 млн грн.
В Держмитслужбі, повідомили, що в режимі "нульового мита" до 25 квітня в Україну було ввезено 19 тисяч авто, через що бюджет недоотримав понад 2 млрд грн.
Причому серед ввезених машин – десятки авто преміум-класу. Наприклад, Mercedes-Benz S560 вартістю 3,7 млн грн, Mercedes-Benz S400 за 3,3 млн грн, Cadillac Escalade за 3,1 млн грн, AUDI Q7 за 2,4 млн грн.
Це не зовсім відповідає основній меті введення "нульового мита": поповнити знищений війною автопарк українців. Як відомо, за перші місяці війни громадяни втратили близько 500 тис машин.
"Нульове мито" також мало допомогти волонтерам, які завозили машини для ЗСУ. Утім, "вікно можливостей" відчинилося для всіх, у тому числі для тих, хто вирішив на цьому заробити. І справа тут не лише в дорогих авто.
"Оформлення нових транспортних засобів об'єктивно займає багато часу, через що у величезних чергах цілодобово простоюють волонтери з гуманітарними вантажами: спорядженням для бійців, продуктами харчування та медикаментами", – пояснював заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.
До того ж законодавство ЄС не дозволяє створювати окремі смуги для гуманітарних чи інших пріоритетних вантажів, тому вирішити цю проблему інакше було неможливо.