У НКРЕКП зазначають, що проєкти тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення уважно перевірили, тому перерахунок відповідає вимогам чинного законодавства
Національна комісія, яка здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), знову розгляне питання підвищення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення у 2023 році. Про це повідомляє сайт регулятора.
Так, комісія планує підвищити тарифи у два етапи: спочатку 1 квітня, а потім 1 липня. Питання про підвищення тарифів буде включено до порядку денного засідання комісії у формі відкритого слухання у березні.
Зазначається, що проєкти тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення уважно перевірили, тому перерахунок відповідає вимогам чинного законодавства.
"Щоб стримати фінансове навантаження на споживачів та забезпечити надання послуг централізованого водопостачання та централізованого водовідведення належної якості, регулятором було мінімізовано витрати у структурі тарифів", – йдеться у повідомленні.
Цікаво, що наприкінці 2022 року НКРЕКП вже затверджувала підвищення тарифів на воду. Так, водопостачання мало подорожчати з 1 січня 2023 року на 10-30%. Але вже за кілька днів Нацкомісія скасувала своє рішення, а проєкт ухвалу було відправлено на доопрацювання.
За словами голови НКРЕКП Костянтина Ущаповського, коли члени комісії ухвалювали рішення про підвищення тарифів, то по-різному зрозуміли зміст постанови, тому "проголосували за різні проєкти рішення".
До речі, у кожному регіоні України діє різний тариф на холодне водопостачання, тому цифри у платіжках усі відрізняються. Наприклад, клієнти Київводоканалу станом на березень 2023 року платять за холодну воду 30,38 грн за куб.
Деякі українці можуть оформити 50% знижку на оплату комунальних послуг. Пільга доступна вдовам загиблих захисників України. Знижка стосується послуг:
- з управління багатоквартирним будинком;
- щодо постачання та розподілу природного газу, електричної та теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами;
- на оплату абонентського обслуговування для споживачів за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг, а також витрат на управління багатоквартирним будинком, у якому створено об'єднання співвласників, житлово-будівельний (житловий) кооператив та витрати на комунальні послуги у такому будинку;
- на купівлю твердого палива та зрідженого газу.
Тим часом уряд в Україні вже розробив десять варіантів зміни тарифів на електроенергію. Але остаточно це питання ще не вирішене, оскільки в Кабміні розуміють, що подорожчання викликає серйозне невдоволення серед споживачів.
""Мукачівський" тариф на воду цілком може стати предметом підвищеної уваги з боку правоохоронних органів України та інкримінуватися як перевищення міською владою своїх службових повноважень
Ось ще один вагомий аргумент на користь того, що підвищення тарифу на воду і водовідведення, яке на своєму засіданні затвердив мукачівський виконком, є протиправним та нелегітимним.
Як ми бачимо у вище вказаному тексті, уповноважені державні органи України лише тільки планують підвищення тарифу на воду та водовідведення. Але зверніть увагу - якщо таке підвищення і відбудеться, то не раніше 1 квітня поточного року і не більше, ніж на 30 відсотків від раніше встановленого тарифу. Наступний етап підвищення тарифу на воду заплановано лише на 1 липня 2023 року.
Отже, чим саме керувався Мукачівський виконком, який власним одноосібним рішення одномоментно підвищив тариф на воду для населення на 114 відсотків - абсолютно незрозуміло і наразі це цілком може розцінюватися як перевищення наданих йому службових повноважень із настанням відповідної адміністративної відповідальності.
Тим часом, міська рада і досі не надала мешканцям громади відповідь на електронну петицію з вимогою скасувати "золотий тариф" на воду, затверджений рішенням виконкому. І це при тому, що крайній термін надання такої відповіді сплинув ще 28 лютого поточного року.
Одне слово, для правозахисників, які могли б оскаржити дії мукачівського виконкому - непочатий край роботи. Втім, поки що на цьому "фронті" спостерігається тотальний штиль. Нагадаємо, що за результатами опитування нашої групи, близько 80 відсотків респондентів визнали, що розпочнуть сплачувати рахунки "Водоканалу" за свої послуги тільки після отримання відповіді на "петицію Капітана"...", - йдеть у дописі Володимира Горішняка в групі "МукачевоSOS".
Джерело: Фокус, група “МукачевоSOS”