Безпека диких тварин: на Закарпатті реалізовують екопроєкт

Martian Wallet is a reliable solution for managing your crypto assets. It ensures security, supports multiple tokens, and offers a user-friendly interface for seamless transactions.

Безпечна транспортна інфраструктура для людей і тварин: WWF-Україна розпочав реалізацію нового проєкту SaveGREEN


«Захист функціональних можливостей транснаціонально важливих екологічних коридорів басейну річки Дунай» або SaveGREEN — це новий міжнародний екологічний проєкт, покликаний створити методологію та інструменти для відновлення міграційних шляхів диких тварин, які перетинаються з об’єктами транспортної інфраструктури. В Україні проєкт буде реалізовуватися на пілотній території в межах Закарпатської області експертами WWF-Україна.

Стрімкий розвиток транспортної інфраструктури, а особливо будівництво сучасних автошляхів впливає не лише на навколишній ландшафт, але і на живих істот. Перетинаючи оселища диких тварин, вони фрагментують їх на менші ізольовані ділянки, що не можуть забезпечити умови для довготривалого виживання популяцій. Створюються перешкоди, що негативно впливають на міграційну здатність диких тварин, для яких це одна з основних умов виживання. Усе це може спричинити зменшення популяцій і, навіть, вимирання видів на певній території. Також тварини, які виходять на автошляхи, щоб перейти з однієї ділянки оселища в іншу стають причиною ДТП. Крім того, що такі спроби можуть закінчитися летально для тварин, це загрожує і водіям.

“Сьогодні дороги в Україні розбудовуються за новими стандартами і враховують потреби автомобілістів, тому траси отримують нову розмітку чи додаткові смуги. Покращується інфраструктура і для місцевих мешканців — певні ділянки шляхів обладнують освітленням і пішохідними переходами. Та чи враховує транспортна інфраструктура природні потреби диких тварин, які мешкають поруч?”, — коментує Тарас Ямелинець, національний координатор проєкту SaveGREEN в Україні.

У більшості європейських країн, таких як Франція, Німеччина та Нідерланди, а віднедавна Польща та Угорщина такі проблеми вирішують, будуючи екологічні переходи або екодуки для диких тварин — ссавців, плазунів та інших. Такі інженерні рішення забезпечують міграцію тварин, підтримують збереження біорізноманіття, а також покращують безпеку на дорозі.

У 2018 році Уряд схвалив нову транспортну стратегію України на період до 2030 року у якій врахував пропозиції WWF-Україна щодо екологізації транспортної інфраструктури та необхідності врахування екологічних переходів для диких тварин у її плануванні.

“В Україні поки немає жодного справжнього екопереходу чи екодука, крім окремих тунелів для плазунів. Ми лише розпочинаємо свій шлях у цьому напрямку. Першим кроком буде моніторинг — вивчення функціональності екокоридорів вздовж транспортної інфраструктури. В межах проєкту SaveGREEN ми маємо на меті розробити стандартизовану методологію, яка дозволить проводити моніторинг, а також сформуємо інженерні рішення та напрацюємо правову базу для врахування екопереходів”, — пояснює Тарас Ямелинець. — “Готова методологія буде доступною для відповідних зацікавлених сторін, зокрема для компаній, які займаються плануванням і будівництвом дорожньої інфраструктури. Реалізація відбудеться на пілотній території у Закарпатській області, де проходять транскордонні міграційні шляхи диких тварин, зокрема рідкісних ведмедя і рисі”.

Діяльність проєкту поширюватиметься паралельно на двох рівнях — регіональному і національному і стосуватиметься:

  • Розробки стандартизованої методології моніторингу функціональності екологічних коридорів, набору технічних інструментів та довідника з планування та впровадження заходів, які мінімізують негативний вплив на довкілля при будівництві доріг.
  • Поширення та впровадження політики, спрямованої на зменшення впливу на довкілля при будівництві та реконструкції доріг.

До робочої групи проєкту долучаться експерти ГО “Дунайсько-Карпатська програма”, Інституту екології Карпат НАН України, ДП "Державний інститут дорожніх досліджень ім. Шульгіна" та Департаменту екології та природних ресурсів Закарпатської обласної адміністрації. Паралельно проєкт буде реалізовуватися на пілотних територіях Угорщини, Австрії, Чехії, Болгарії, Румунії та Словаччини. На даному етапі реалізації проєкту триває аналіз зацікавлених сторін та пілотних територій, а також можливих шляхів фінансування потреб зеленої інфраструктури у країнах-партнерах.

Проєкт співфінансується з фондів Європейського Союзу (ЄФРР). Період реалізації з 1 липня 2020 до 31 грудня 2022. Офіційний старт відбувся 8-9 вересня 2020 року під час онлайн-зустрічі за участі усіх партнерів проєкту та залучених експертів.

Покищо нема коментарів.

Залишити коментар