Чоловік із серйозними проблемами з диханням розповів, що персонал літака змусив його одягти маску, інакше пілот погрожував висадити його з рейсу.
Авіакомпанія EasyJet вибачилася за інцидент після того, як побачила це на відео, пише ВВС Україна
Чоловік, який летів з Джерсі в Гатвік, мав при собі довідку, що дозволяла не одягати маску за станом здоров’я, але екіпаж не захотів її брати до уваги.
Закривати обличчя в громадському транспорті Британії є обов’язковим, але деяким людям не можна це робити через вік, стан здоров’я чи інвалідність.
На острові Джерсі "наполегливо рекомендують" одягати маски, але певним групам людей дозволяють їх не носити, зокрема, особам з утрудненим диханням.
BBC також повідомляла про випадки, коли людей із захворюваннями легенів не пускали в магазини чи громадський транспорт, тому що вони не могли одягти маску.
Оскільки маски стали частиною повсякденного життя, завданням для багатьох є баланс між дотриманням заходів безпеки та захистом вразливих людей.
"Сталевий пояс навколо грудей"
Нік, який опинився в центрі інциденту у літаку, каже, що не може нічого носити на обличчі чи шиї, оскільки має хронічну астму.
"Мені просто важче дихати, — говорить він. - Це як сталевий пояс навколо моїх грудей".
За дослідженнями, прикривання обличчя може допомогти зменшити поширення коронавірусу, особливо в приміщеннях, де фізичне дистанціювання утруднене, як от в літаках.
Міністерство транспорту Англії каже, що особи, яким дозволено не прикривати обличчя маскою, можуть мати при собі картку, значок чи саморобний знак.
Однак надання документації, яка засвідчує неможливість прикривати рот і ніс, - це особистий вибір, це не є обов’язковим за законодавством.
"Шквал образ"
Нік роздрукував офіційну картку звільнення від носіння маски з сайту уряду, перш ніж вирушити до своєї сім'ї на острів Джерсі.
Картку прийняли під час вильоту, але по дорозі назад екіпаж сказав, що вона не діє, і йому доведеться одягти маску. Нік відмовив.
"Персонал приходив до мене близько шести разів. Затримку в 30 хвилин сприймали як мою вину, і кожен такий візит викликав ще більше ворожості серед пасажирів", - розповідає британець.
"Мене ображали, кричали, сміялися. Таке враження, ніби всі були проти мене", - додає він.
Нік був у такому розпачі, що почав знімати на свій телефон.
На кадрах видно, як пілот відмовляється прийняти документ і каже, що якщо Нік не одягне маску, його "виведуть геть".
Зрештою Нік погодився на маску, але, за його словами, це спричинило у нього гіпервентиляцію під час годинного польоту.
"Я б зробив усе, щоби не одягати щось, що обмежує моє дихання. Це страшніше, ніж насмішки сотні пасажирів, але врешті-решт я відчув, що у мене немає вибору", - розповідає чоловік.
"Деструктивний" пасажир
Авіакомпанія EasyJet заявляє, що всі клієнти зобов'язані прикривати обличчя, але визнає, що деякі пасажири можуть цього не робити.
У заяві авіакомпанії сказано: "Нещодавно ми оновили нашу політику відповідно до останніх вказівок уряду Британії, щоб, крім медичної довідки, клієнти могли альтернативно показати відповідний документ із державного сайту".
"Нам шкода, що екіпаж не визнав цієї нової політики", - додали в авіакомпанії.
Водночас авіалінії назвали поведінку Ніка "деструктивною". Сам пасажир, який не захотів, щоби його називали, сказав, що поводився спокійно в "стресовій ситуації".