Про це на Форумі «Закарпаття у прагненні до розвитку та згуртованості» розповів перший заступник голови Закарпатської ОДА Мирослав Білецький
У цьому плані важливим є реконструкція аеропорту “Ужгород”, який невдовзі знову відновить роботу. Як ми повідомляли, вже з червня аеропорт відновить рейс на Київ, який здійснюватиме компанія WINDROSE.
Для того, щоб аеропорт зміг повноцінно працювати, тут буде профінансовано ряд робіт. Зокрема, на ремонт рубіжної доріжки буде виділено 2 млн. грн, на капітальний ремонт перону виділять 10 млн. грн., на капітальний ремонт стоянки літаків буде виділено 45 млн. грн. Окрім того, зараз на стадії проєктування встановлення світлосигнальної системи.
Також, зі слів Мирослава Білецького, вже стало відомо, що новий аеропорт на Закарпатті побудують в межах Мукачівської ОТГ, яка об’єднує 17 населених пунктів. Наразі точне місце будівництва аеропорту не розголошується, щоб не було спокус у ділків викуповувати землі в цьому місці.
Аеропорт будуватимуть в рамках програми “Велике будівництво” і лише на проєктування з держбюджету буде виділено 30 млн грн. Будівлю вокзалу збудують на 1 млрд грн, а злітну смугу та інфраструктуру ще за 3 млрд грн.
Мирослав Білецький також розповів, що вважає перспективним ще один напрям авіасполучення. Мова йде про так звану малу авіацію.
Нещодавно на Закарпаття на малому літаку прилітав директор аеропорту Сату Маре в Румунії Міхай Петрашку. Саме тоді на зустрічах з представниками влади Закарпаття обговорювалося питання організації авіасполучення між аеропортами Сату Маре та Ужгорода з використанням малої авіації.
Такі літаки не підійматися на висоту вище 1300 метрів, тому нема потреби платити за використання повітряного простору. Використання пального також невелике. Все це дає змогу зробити вартість перельотів невеликою.
“Ми будемо працювати над тим, щоб дійсно організувати авіасполучення між аеропортами сусідніх прикордонних міст. Мова йде про Ужгород, Сату Маре чи Бая Маре (Румунія), Ніредьгаза та Дебрецен (Угорщина). Також таке авіасполучення можна налагодити між сусідніми областями в Україні”, – сказав Білецький.
Він відзначив, що це може бути дуже активне авіасполучення, бо має багато переваг. І це не тільки швидкість пересування, але й економія часу на проходженні державних кордонів.