Виявили цікаву знахідку коли почали знімати зношене покриття на виїзді з міста Рахів. Про це у соцмережі Фейсбук повідомляє Служба автомобільних доріг у Закарпатській області
Стартували роботи на Н-09 у Рахові.
Служба автомобільних доріг у Закарпатській області звертає увагу – на ділянці організований реверсний рух, тож слідкуйте за знаками.
“Із несподіванок – під асфальтом знайшли залізничні рейки. Це означає, що раніше на місці автомобільної дороги був залізничний шлях, тож цілком ймовірно, ще це був технічний під’їзд до існуючої залізниці”, – зазначається у дописі.
Невеличкий екскурс в історію появи залізниці у Рахові:
У другій половині 19-го століття влада Австро-Угорщини ухвалила рішення прокладати у гірський місцевості залізничну гілку, яка з’єднає Відень та Будапешт зі Східними Карпатами. На той час стрімко ріс попит на сировину – ліс, сіль, залізо.
У 1870 році був розроблений проєкт будівництва Транскарпатської залізниці, яка мала проходити через Сігет Мармароський – Рахів – Керешмезе, нині це село Ясіня. Магістраль мала з’єднатися з гілкою Воронєнка – Надвірна – Станиславів, нинішній Івано-Франківськ. Залізниця проходила у горах, вздовж гірських річок Тиса та Прут.
Для таких складних робіт інженерів зібрали з усіх куточків Австро-Угорської імперії: австрійські, угорські, чеські, хорватські, німецькі фахівці влаштовували колії, зводили мости, прокладали тунелі, мурували стінки та інші інженерні споруди. Збудували 13 залізничних станцій і зупинок, серед яких найбільшими є Ясіня, Рахів, Требушани, Вішовилдь (нині це Румунія).
І ось перший пробний потяг прибув на Рахівщину у серпні 1894-го, а за кілька місяців – у листопаді цього ж року – відкрили залізничну лінію до Станіслава, теперішнього Івано-Франківська.
Будівництво залізниці у Східних Карпатах стало для того часу «вікном у Європу» і І , що сприяло соціально-економічному розвитку всього регіону.