На розгляді у Комітеті з питань бюджету знаходяться законопроєкти № 5066 та № 5066-1, якими пропонується збільшити відсоток зарахування податку на доходи фізичних осіб до бюджетів територіальних громад із 60 до 65 відсотків
Прийняття цих законопроєктів принесе громадам Закарпаття додатково 300 млн грн.
Юлія Траньович, консультантка з бюджетних питань Закарпатського РВ Асоціації міст України, яка працює в рамках проєкту ПУЛЬС (USAID), розповіла, що за січень-квітень 2021 року до загального фонду місцевих бюджетів Закарпатської області без урахування трансфертів надійшло майже 1,9 млрд грн, що складає 109% плану та на 16% більше обсягу надходжень за відповідний період 2020 року.
Із 64 територіальних громад заплановані показники надходжень виконали 51 громада. Порівнюючи з результатами за 4 місяці попереднього року, привівши у співставні умови, 61 територіальна громада мають позитивний темп росту доходів, що на 4 громади більше, ніж станом на 1 квітня.
Тим не менше, незабезпечена потреба в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ, які фінансуються з бюджетів територіальних громад Закарпаття станом на 1 травня складає 285,1 млн грн.
Законопроєктами № 5066 та № 5066-1, розробленими за участі Асоціації міст України, пропонується починаючи із 2022 року збільшити відсоток зарахування податку на доходи фізичних осіб до доходів загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад із 60 до 65 відсотків. Законопроект № 5066 передбачає таке збільшення для бюджетів територіальних громад за рахунок відповідного зменшення відсотка зарахування податку до державного бюджету, а Законопроект № 5066-1 – за рахунок відповідного зменшення відсотка зарахування податку до обласних бюджетів.
Для територіальних громад Закарпатської області додатковий ресурс складе 300 млн грн, пише Закарпаття онлайн.
Збільшення частки зарахування до бюджетів місцевого самоврядування ПДФО дозволить частково компенсувати видатки, перекладені державою на органи місцевого самоврядування, а саме: на утримання закладів профтехосвіти; фінансування державних соціальних гарантій; виплату заробітної плати непедагогічним працівникам закладів середньої освіти, утримання таких закладів, забезпечення навчального процесу; фінансування комунальних послуг та енергоносіїв закладів охорони здоров’я.