Про це повідомляють в управлінні Державної служби якості освіти у Закарпатській області
Першим освітнім закладом на Закарпатті, в якому відбувся інституційний аудит, стала Ужгородська загальноосвітня спеціалізована школа-інтернат з поглибленим вивченням окремих предметів Закарпатської обласної ради. За словами начальника управління Служби Марії Сігетій, ініціювала аудит директорка закладу Олена Іщенко.
«До управління Служби надійшла відповідна заява щодо проведення позапланового інституційного аудиту - нової для нашої області процедури оцінювання якості освітньої діяльності. Інституційний аудит у цьому освітньому закладі тривав десять днів – з 9 до 22 листопада. У школі працювали 9 незалежних освітніх експертів, 3 працівників управління Служби та начальник відділу профільної та спеціалізованої освіти департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України Надія Жуган», - розповіла Марія Сігетій.
В управлінні Служби зазначають, що впродовж десяти днів експертна група оцінювала чотири напрями освітньої діяльності закладу.
«Ми вивчили освітнє середовище, тобто наскільки безпечно та комфортно в школі, як організоване харчування, чи вистачає навчального обладнання у кабінетах. Також проаналізували систему оцінювання здобувачів освіти – як педагоги оцінюють навчальні досягнення учнів, наскільки система оцінювання прозора та зрозуміла. Під час спостереження за проведенням навчальних занять освітні експерти вивчили також педагогічну діяльність – це і якість викладання, і професійний розвиток педагогів, і налагодження співпраці між учасниками освітнього процесу. Працівники управління Служби аналізували наскільки управлінські рішення сприяють забезпеченню та постійному вдосконаленню якості освітньої діяльності та чи ефективна внутрішня система забезпечення якості освіти,» – пояснила заступник начальника відділу інституційного аудиту Оксана Гербей.
За словами головного спеціаліста відділу інституційного аудиту управління Служби Любов Гринь, важливою складовою роботи стало анкетування всіх педагогів, учнів віком від 14 років та їх батьків. «Анонімне анкетування учасників освітнього процесу дозволило нам чіткіше зрозуміти сильні та слабкі сторони школи. У рамках інтерв’ю вдалося плідно поспілкуватися з директором освітнього закладу, її заступниками та представником учнівського самоврядування», - пояснила Любов Гринь.
Наразі працівники управління Служби працюють над розпорядженням, висновками та рекомендаціями. У документах міститимуться конкретні практичні пропозиції як керівнику, так і засновнику закладу освіти щодо шляхів забезпечення ефективної роботи та сталого розвитку закладу.