Розмитнення “євроблях” за новими правилами: які умови застосування та що змінилося

Revolutionize your trading with the 1inch App! Enjoy gasless swaps, exceptional rates, and a user-friendly interface. Take control of your crypto journey—download now!

Депутати затвердили до другого читання відповідні законопроєкти


Як відомо, нещодавно Верховна Рада ухвалила за основу

Верховна Рада ухвалила законопроєкт щодо розмитнення "євроблях".

У четвер, 8 квітня, комітет з податкової та митної політики Верховної Ради України обговорив та затвердив до другого читання законопроекти № 4643-д та № 4644-д, які стосуються розмитнення "євроблях", передає "Інститут досліджень авторинку".

Зазначається, що більшість народних депутатів підтримало винесення документів в зал Парламенту для голосування в цілому. Щоправда, з певними поправками. Отже, законопроєкт наразі має такі умови застосування:

  • тільки для ввезених "євроблях" - для тих, хто легально ввозить "свіже" авто з-за кордону в період дії закону, знижок не буде;
  • правила діятимуть лише 180 днів - додаткових 3 місяці матимуть лише військові, що перебуватимуть в зоні бойових дій на Сході України протягом періоду дії Закону більше, ніж 90 днів. Після цього — великі штрафи для всіх;
  • пільгові умови поширюються лише на легкові авто та вантажні транспортні засоби загальною масою до 3,5Т;
  • мінімальний екологічний стандарт — Євро-2 - легкові автомобілі, що не відповідають цьому стандарту, розмитнити неможливо. Щодо вантажних авто, то тут існує додаткове обмеження: закон про першу реєстрацію авто вимагає від них екологічний стандарт "Євро-5". Тобто, на практиці можна буде розмитнити лише вантажні транспортні засоби від 2010 року випуску;
  • для "пільгового" розмитнення доведеться сплатити "добровільний внесок" у розмірі 8 500 грн - або ж за тих самих 8 500 грн можна буде вивезти автомобіль за межі України, якщо розмитнювати таке авто немає сенсу. Це дозволить уникнути ще більших штрафів у майбутньому;
  • вартість розмитнення залежатиме від віку авто та об’єму двигуна - формула залишилася незмінною. Чим старше авто, і чим більший об’єм двигуна — тим його розмитнення буде дорожчим. В середньому за розмитнення «євробляхи» доведеться заплатити від 1 000 до 3 000 доларів.

Що саме змінилося:

  • оформити за спрощеним порядком та пільговим тарифом пропонують дозволити лише ті авто з іноземною реєстрацією, що були ввезені в режимі транзиту або тимчасового ввезення, та знаходилися на території України станом на 31 грудня 2020 року - тобто, якщо авто колись перебувало в Україні як "євробляха", проте 31 грудня 2020 року фізично було за межами країни — під "акцію" воно не потрапляє. З однієї сторони, це запобіжник від ввезення автомобілів, котрі перетинали кордон раніше з туристичною метою. З іншого — не враховує тих, хто вивіз "євробляхи" під загрозою штрафів;
  • початок дії нових правил розмитнення — через місяць після опублікування - за цей час власники "євроблях" зможуть підготувати необхідні документи: зняти авто з обліку за кордоном та пройти сертифікацію;
  • під дію одноразової акції «легалізації євроблях» не підпадатимуть автомобілі віком до 5 років - дослідження вторинного ринку показує, що у 2020 році середня вартість розмитнення на легкові авто віком до 5 років становила 37,7% від вартості. Віком понад 5 років — 84,2%. Очевидно, що найбільша проблема саме у розмитненні старіших авто віком понад 5 років;
  • для учасників військових дій на Сході України закон діятиме 270 днів - але лише для тих, хто протягом дії Закону перебуватиме в зоні бойових дій більше, ніж 90 днів. Для усіх інших період становитиме 180 днів;
  • тимчасового порядку розмитнення не буде - у першій версії законопроєктів були передбачені два місяці для розробки Кабміну тимчасового порядку розмитнення "євроблях". Таке положення було у законах зразка 2018 року. Цього разу представники Міністерства фінансів заявили, що додаткових роз’яснень не потрібно.

Цікаво, що всі інші правки, а їх було аж 88, - відхилили.

Покищо нема коментарів.

Залишити коментар