Кабінет міністрів подав до Верховної Ради законопроєкт №4583, мета якого прибрати з вулиць українських міст старі маршрутки
«Для цього ми взагалі міняємо підхід і пропонуємо замість незавжди прозорих конкурсів на маршрути почати закуповувати транспортну послугу через ProZorro», – пояснив міністр інфраструктури Владислав Криклій.
За його словами, після ухвалення законопроєкту від перевізників вимагатимуть використовувати комфортні автобуси з GPS-трекерами та валідаторами для електронної оплати.
Законопроєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо суспільно важливих послуг з перевезення пасажирів автомобільним та міським електричним транспортом» уже опубліковано на сайті парламенту. Зокрема, він передбачає:
- тариф на проїзд буде встановлювати організатор перевезень (місцеві держадміністрації) з урахуванням економічно обґрунтованих витрат. Переглядається тариф у разі подорожчання палива більш ніж на 10% і збільшенням інших витрат, що не залежать від перевізника.
- перевізники зобов’язані видавати пасажирам квитки на проїзд.
- якщо водій відмовляється від перевезення пільговиків, це тягне за собою відповідальність.
- із 1 січня 2025 року всі автобуси мають бути пристосовані для перевезення пасажирів з інвалідністю, насамперед тих, які пересуваються на візках. Для пасажирів із порушенням зору в салонах мають бути звукові оголошення про номер маршруту й кінцеву зупинку, а для пасажирів із порушеннями слуху повинні передбачити текстові (або візуальні) системи інформування.