Поради експерта: як правильно керувати автомобілем під час ожеледиці

Автомобільний експерт Сергій Волощенко в ефірі Українського радіо розповів, як підготувати автівку до примх погоди, зокрема ожеледиці, та яких помилок найчастіше припускаються власники транспортних засобів


Експерт наголосив, що перш за все варто готувати не автомобіль до несприятливих погодних умов, а себе, пише Суспільне.

"Варто самовдосконалюватися і працювати над своїми навичками. Українців важко не те, що навчити, а примусити вчитися. І ті, хто вчора не перевзув машину чи не був готовий з точки зору водійських якостей, вони або ходили пішки, або їхні машини висіли десь на стовпах чи кюветах", – зазначив Сергій Волощенко.

Він зауважив, що необхідно проходити водійські курси з контраварійної підготовки саме взимку, аби бути готовим до екстрених ситуацій на дорозі, оскільки "так ти розумієш, наскільки часто автомобіль стає некерованим у найпростіших ситуаціях, наприклад, коли ти гальмуєш, а машина не зупиняється".

"За статистикою, найбільша кількість аварій трапляється з водіями саме після першого року від початку водіння, коли людина звикла, думає, що вона гарний водій і має менше уваги й обережності. Тому моя порада: перший рік від’їздили, звикли до машини, темпу, і потрібно готуватися й знову вчитися", - зазначив експерт.

Він розповів, що за кордоном контраварійним навичкам навчають через рік і додав, що в Україні існує багато шкіл, які проводять саме таку підготовку. Волощенко додав, що попри те, що таке навчання може тривати кілька тижнів, воно дозволить водієві не думати під час екстрених ситуацій.

"Шляхом великої кількості повторень якихось вправ, руки і ноги все запам'ятовують, водій все робить рефлекторно і за лічені секунди може стати у безпечне місце, уникнувши аварії", – сказав він.

Волощенко розповів про заходи контраварійного водіння, якщо занесло на слизькому, і чи рятує від ожеледиці повний привід.

"Під час ожеледиці швидкості дуже сильно впали. Гальмування – це перше, з чим треба працювати. Зазвичай у таких ситуаціях гальмувати треба не педалями, а мотором. Навіть якщо у вас не механічна коробка передач, а автомат, потрібно перевести у ручний режим і, підтинаючи понижені передачі, гальмувати всіма колесами. І тут повний привід рятує, тому що дає краще зчеплення. Але я не завжди раджу повний привід, тому що коли ти купуєш автомобіль, ти за нього доплачуєш, обслуговуєш і він більше їсть пального, хоча, зазвичай, він все відпрацьовує. Але навіть гарний кліренс і круті зимові шини дещо компенсують відсутність повного приводу", – пояснив експерт.

Волощенко також пояснив, як варто правильно гальмувати.

"Під час гальмування потрібно відпустити педаль гальм, бо після цього, коли ти повернеш кермо, машина тебе слухатиметься. Якщо будеш тиснути на гальма і повертати кермо, машина все одно їхатиме прямо. Тому буквально на секунду потрібно відпустити гальма, повернути кермо, перешикуватись у сусідню смугу і знову гальмувати. Під час заносу, якщо корму автомобіля занесло праворуч, то кермо машини треба також крутити праворуч, щоб вирівняти машину на дорозі. Не треба чекати, поки машина сама вирівняється, бо далі вона поїде туди, куди повернуті колеса. Тому треба повернути кермо і відразу його вирівняти, щоб машина їхала по своїй смузі", – сказав він.

Експерт також радить проводити сезонну діагностику двічі на рік: перед зимою та після неї.

"Якщо ви доглядаєте за своєю машиною і у вас не виникає серйозних питань, то одного разу достатньо. У будь-якому разі є регламентні роботи, тобто технічне обслуговування автомобіля, де ви щонайменше раз на рік міняєте оливо в автомобілі і двічі на рік перевзуваєте машину. Під час цих робіт, якщо є серйозні проблеми, їх можуть побачити", – додав експерт.

Покищо нема коментарів.

Залишити коментар