Сьогодні вийшла Cyberpunk 2077. Чому це — найочікуваніша відеогра року?

Revolutionize your trading with the 1inch App! Enjoy gasless swaps, exceptional rates, and a user-friendly interface. Take control of your crypto journey—download now!

10 грудня польська компанія-розробник ігор CD Projekt RED випускає гру, що стала чи не найочікуванішим проєктом цього року. Відеогра Cyberpunk 2077 стане для польських розробників новим витком розвитку після приголомшливого успіху третьої частини «Відьмака» та її спінофів — «Гвинт: Відьмацька карткова гра» і «Кровна війна: Відьмацькі історії». Чому Cyberpunk 2077 став культурним явищем ще до виходу і що потрібно про нього знати? Розібралося Громадське.

***

Cyberpunk 2077 — історія про майбутнє у 2077 році, змодельоване в межах каліфорнійського мегаполісу Найт-Сіті. У ньому людство занепадає на тлі технічного прогресу та монополії великих корпорацій, а модифікація власних тіл стала буденністю. Саме цим гравці і будуть займатись: кінцева мета — знайти унікальний пристрій, що дозволяє отримати безсмертя.

Сюжет гри та візуальні образи захопили багатьох ще до релізу гри. В очікуванні релізу прихильники почали створювати косплей-образи та власний мерч. Варто згадати і про акторський склад: одного з персонажів гри зобразив канадський актор Кіану Рівз. У 2019 році під час найбільшої виставки відеоігор Electronic Entertainment Expo Рівз особисто анонсував Cyberpunk 2077. Серед інших упізнаваних персонажів — співачка Ґраймз, дівчина Ілона Маска.

Кіану Рівз на презентації гри Cyberpunk 2077. Лос-Анджелес, США, 9 червня 2019 року Фото: Casey Rodgers / Invision for Xbox / AP Images

Cyberpunk 2077 — справжній «ігровий довгобуд»: його розробка велася з 2012 року, а дату релізу кілька разів відкладали. Перший тизер гри вийшов ще у 2013-му, відтоді про проєкт фактично не було нічого чути аж до минулого року. Вважається, що CD Projekt RED весь цей час розробляла світ Cyberpunk 2077; у будь-якому разі, офіційно затримку в релізі компанія не коментувала.

У Cyberpunk 2077 були чотири дати фінального релізу, і всі вони — у 2020 році: 16 квітня, 17 вересня, 19 листопада і, зрештою, 10 грудня. Спершу головними причинами відтермінувань розробник називав виправлення багів і оптимізацію; потім — бажання випустити гру одночасно на якнайбільшій кількості платформ. Грати в Cyberpunk 2077 можна буде на ПК та Xbox One і — що важливо — PlayStation 4, для якої гра стане останнім великим релізом. У 2021-му Cyberpunk 2077 має вийти і на PlayStation 5.

Ще до виходу Cyberpunk 2077 гра встигла потрапити в кілька скандалів, пов’язаних із трансфобією. У серпні 2018 року CD Projekt RED невдало пожартувала у дописі у Twitter (нині видалений, скриншот), використавши трансфобську фразу «Ти просто припустив, який у мене ґендер?» Інший випадок нібито трансфобії у Cyberpunk 2077 стосувався внутрішньоігрового постера, де трансгендерна модель рекламує газований напій. Гасло на ньому («Mix It Up!», «Міксуй!») сприйняли як непрямий натяк на трансгендерність моделі.

Дизайнерка постера Катаржина Редесюк пізніше пояснювала, що постер не мав на меті нікого образити, хоча він і задумувався як провокативний: «Ми хотіли показати, що надмірна сексуалізація людей — це неправильно». Образ трансгендерної моделі на постері став об’єктом косплеїв — наприклад, естонської дизайнерки Юлії Огородник. Її також звинуватили у трансфобії.

Певне неприйняття викликало й рішення розробників довести моделювання головного персонажа гри — Ві — до абсолюту. Образ головного героя (чи героїні) можна збирати буквально по частинах — включно й зі статевими органами; від поділу на чоловічого / жіночого персонажа у Cyberpunk 2077 просто відмовилися. Деякі критики вважають це спробою розробників виправдатися за звинувачення у трансфобії. Щоправда, ми не знаємо, чи не закладалася така модель із самого початку.

Критики, які вже встигли пограти в Cyberpunk 2077, відгукуються переважно схвально — але вказують на недопрацювання. Приміром, спеціалізований ґеймерський портал Kotaku у рецензії зазначає, що Cyberpunk 2077 вдалося показати той самий кіберпанк, довівши ідею до крайнощів. Загалом же, за даними агрегатора Metacritic, середня оцінка версії гри для ПК перевищує 90%.

«Через задовільний ґеймплей дивні баги засмучували не так сильно», — пише оглядач The Verge. Один із них став відомим буквально за день до релізу: один із рецензентів Cyberpunk 2077 повідомив, що в нього стався напад епілепсії під час гри — усе через яскраве світло й миготливі зображення, притаманні екосистемі Найт-Сіті. Поки що CD Projekt RED додасть попередження про можливу небезпеку гри, а в майбутньому планує знайти «більш постійне рішення». Яке саме — поки невідомо.

Покищо нема коментарів.

Залишити коментар