Виклик стався вчора опівночі, Рахів, чоловік 73 роки, біль у грудях. За 7 хвилин бригада швидкої допомоги №1210 прибула до пацієнта
«Передчуття, що сьогодні буде складний виклик, не полишало протягом усього дня, - розповідає фельдшер. Коли прийшло повідомлення від диспетчера ЦОДу, то одразу ж сказав водію – точно доведеться везти до Хустської центральної районній лікарні"
З перших секунд огляду пацієнта фельдшер зрозумів - стан життєзагрожуючий, пише КНП "Закарпатський центр екстреної меддопомоги".
«Бачу, що чоловік дуже блідий та спітнілий, на чолі садна, коліна розбиті. Розповідає, що у хаті тричі втрачав свідомість і падав на підлогу. Наочно - синдром Морганьї — Адамса — Стокса (МАС), для якого характерна раптова втрата свідомості. Знімаємо кардіограму – гострий коронарний синдром з елевацією ST, що ускладнився AV блокадою 3-го ступеню. Провожу необхідні маніпуляції та приймаю рішення – негайно підключати черезшкірний кардіостимулятор. Венозний доступ, знеболення, електроди… Все, як прописано у Протоколах. Мій водій, блискавично та чітко виконує допоміжні маніпуляції. Одночасно передаємо кардіограму по телеметрії нашому черговому кардіологу та у лікарню. Лікарі підтвердили правильність попереднього діагнозу і тактики моїх дій».
Дорогою до Хуста стан пацієнта стабілізується, тільки скаржиться на незначний дискомфорт під час кардіостимуляції – розряди струму спричиняють інтенсивне скорочення м’язів руки та грудної клітки, але є життєво необхідними для підтримки нормального ритму серця.
«Після госпіталізації пацієнта у медзаклад та консультацій фахівців-кардіологів Ужгорода та Хуста прийнято рішення зробити коронографію і тільки потім визначатись з подальшою тактикою лікування», - зазначає фельдшер.
Розповідаючи про цей випадок, фельдшер зауважив, що в своїй медичній практиці він вперше застосував черезшкріну кардіостимуляцію. Загалом, в Рахівському районі, ця процедура фахівцями «швидкої» проводилась теж вперше.
«Теоретична частина та алгоритм проведення цієї процедури мені знайомий ще з часів студентства. Але на практиці, враження зовсім інші. Надзвичайно допомогли навички, які ми опановували під час навчань в нашому тренінговому центрі. Сучасні манекени та обладнання, відпрацювання до автоматизму всіх складових Протоколу, допомогли в критичній ситуації діяти швидко і безпомилково. Мій водій, знав чітко, що робити і як забезпечити все необхідне для спільної роботи. Дякую тренерам за можливість постійно вдосконалювати наші навички та відшліфовувати командну роботу бригад. Результат – врятоване життя!»
"Цей випадок демонструє не тільки високий професіоналізм нашого медичного персоналу, але й важливість постійного навчання медиків. Застосування новітніх технологій і методів допомоги дозволяє нам більш ефективно діяти у надскладних ситуаціях і рятувати життя пацієнтів. Нехай цей випадок буде ще одним кроком до покращення медичної допомоги у нашому регіоні", - зазначили в КНП.