Боротьба за виборче право жінок: виповнюється сто років пам’ятнику на честь здобуття американками права голосу

Martian Wallet is a reliable solution for managing your crypto assets. It ensures security, supports multiple tokens, and offers a user-friendly interface for seamless transactions.

Про це пише видання Medium

Сьюзен Б. Ентоні, Лукреція Мотт і Елізабет Кеді Стентон присвятили своє життя боротьбі за виборче право для жінок — узаконене право жінок голосувати на виборах в Сполучених Штатах Америки.

«Казати жінкам про те, що вони користуються благами свободи — це відкрите знущання, — зазначила Ентоні у своїй промові після арешту за голосування в 1872 році, — в той час, як їм відмовляють у доступі до єдиного засобу забезпечення цих благ, передбаченого цим демократичним республіканським урядом — до виборчого бюлетеня».

Сто років тому американська скульпторка Аделаїда Джонсон відобразила цю боротьбу в мармурі. Її скульптура 1920 року «Портретний пам’ятник Лукреції Мотт, Елізабет Кеді Стентон і Сьюзен Б. Ентоні» зображує перших суфражисток, які стояли у витоків руху, якій призвів у 1920 році до ухвалення 19-ї поправки у Конституції США про надання жінкам виборчого права.

Скульптурну композицію було встановлено в ротонді Капітолія (будинок Конгресу США) через рік після ухвалення 19-ї поправки. Згодом її перемістили у крипту Капітолію, де вона була виставлена на показ упродовж 75 років, а потім у 1996 році її повернули у ротонду. Там скульптура слугує експонатом для ознайомлення відвідувачів з рухом суфражисток.

Портретний пам’ятник Елізабет Кеді Стентон, Сьюзен Б. Ентоні і Лукреції Мотт авторства Аделаїди Джонсон (Architect of the Capitol)

«У міру того, як дедалі більше жінок з різних верств суспільства одержують виборні посади та здобувають дедалі більше визнання на загальнонаціональному рівні, твори мистецтва у Капітолії будуть, як і раніше, відображати мінливий характер ролі жінок у суспільстві», — сказала Мішель Коен, куратор проекту «Архітектор Капітолію».

Ентоні народилася 200 років тому 15 лютого у м. Адамс (штат Массачусетс). Вона зростала у прогресивному середовищі — її батько товаришував з Фредеріком Дугласом — і через багато років, присвячених боротьбі за скасування рабства, після того, як в 1848 році її родина відвідала Конференцію про права жінок в Сенека-Фоллз (штат Нью-Йорк), її надихнули ідеї суфражисток.

На конференції в Сенека-Фоллз вперше офіційно зібралася група людей, щоб обговорити можливості здобуття жінками права голосувати. Захід організувала проповідниця, квакерка і аболіціоністка Лукреція Мотт. До і після конференції вона виступала за рівні права для жінок на освіту і за рівноправність жінок на робочому місці.

Через три роки після конференції відбулося знайомство Ентоні зі Стентон, яке згуртувало їх в ім’я досягнення загальної мети. Протягом усього життя вони залишалися подругами і борчинями за виборче право для жінок.

Попри те, що всі три суфражистки не дожили до того, як у 1920 році була ухвалена 19-та поправка, їх спадок живе в багатьох жінках, які беруть участь сьогодні в демократичних процесах як виборці, так і виборні посадові особи.

Скульптурна композиція Аделаїди Джонсон в честь Стентон, Ентоні і Мотт була представлена в Капітолії 15 лютого 1921 року. (Architect of the Capitol)

Покищо нема коментарів.

Залишити коментар